STM32Cube

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Březen 23 23:32:06 CET 2023

U Blue-pill zřejmě nebude problém s nějakým HW připojením STlinku.
Pan Anděl není Arduino-level "bastlíř", ale technik. Takže určitě umí
správně propojit navzájem 3 dráty, stejně označené na desce Blue-pill a
STlink (případně 4, pokud to přes programátor chce i napájet).

Co mu (podle mě) zatím chybí je lepidlo. Takové to pověstné "glue", tedy
znalost souvislostí co s čím souvisí jak a proč.

A tady je (opět podle mě, jiní to třeba vidí jinak) na škodu klikací
přístup. Kdy pak zoufalý uživatel kliká na všechna možná klikátka co kde
najde, a ono to třeba jednou začne fungovat. Ale často tím nedoplní a
nezíská to lepidlo.

Pokud musím něco rozjet ze základních komponent (tedy např. jen
prostřednictvím toolchainu), kdy si zdrojáky píši ve svém oblíbeném
editoru a Makefile si pokud možno napíšu sám, tak pak všechny
souvislosti prostě musím pochopit, protože mě praxe k tomu donutí. A
následně znám funkci jednotlivých modulů a subsystémů, které nejsou
schované a přikryté nějakým šíleným klikacím molochem.

Proto třeba já panu Andělovi nemůžu a neumím poradit, kde má co
zakliknout. I když bych rád, už jenom pro podporu oblíbené modré
pilulky. Ale nějaké ty Eclipse-based klikátory prostě neznám.

Nijak to Nucleo (většinou) není nic moc jiného, než něco jako Blue-pill
s integrovaným STlinkem.
Často tam sice bývají i další integrované periferie, ale ty jsou pro
rozjezd spíš na škodu než k užitku.

Ještě drobná poznámka mimo: když byla krize s chipy STM32 (originálními,
od STM), tak hodně zdražily i Blue-pills na Alíkovi. Třeba trojnásobně
nebo i víc.
Teď už jsem ale zase viděl nabídky kolem 2 USD, tedy stejně, jako v
dřívějších hojných dobách.
Jak moc je na tom něco originálního od STM netuším, ještě tyju ze svých
starých, dříve nakoupených, zásob.

PL