termostat REX-C100

Aleš Vašák vasak na avas.cz
Sobota Březen 11 07:47:21 CET 2023

ad zem – se zemí je spojené stínění kablíku a tím i tělo článku, do
kterého je ten kabel s vnějším stíněním nalisovaný, datové vodiče
samozřejmě uzeměny nejsou

ad multimetr – změřit jsem oba termočlánky zkoušel, ve vařící vodě
davají 3,1 mV, což podle tabulek odpovídá 76 stupňům (ve 100 stupních by
měly dávat 4,096 mV); jenomže měřím na hranicích možností multimetru –
nejnižší rozsah do 200 mV, vnitřní odpor už asi nebude kdovíjak velký,
takže...

zvláštní je, že oba termočlánky se chovají stejně, měl by to být dvojkov
NiCr-NiAl, to by v Číně asi museli nějak špatně namíchat ty slitiny, aby
to dávalo u obou článků stejně špatná napětí

a ještě jeden zajímavej poznatek – došlo k efektnímu zkratu, když u
trouby uhnil přívod k topnému tělesu a opřel se o kostru a triak v
čínském 40A SSR relé to bez následků přežil
--
a.v.