Re: Jak na stmívač pro LED žárovku

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Březen 8 10:44:44 CET 2023

Aha, takže Vaše myšlenka vychází z toho, že někdo vezme nepříjemně
blikající LEDžárovku a dobastlí do ní větší C, ale vše ostatní ponechá
původní:-)

No já to zas beru tak, že když po mě někdo chce, abych docílil
světelného toku třeba 2700 lm a mám filament, který to umí a má 100
lm/mA a mám navrhnout blikací a neblikací varianty, které obě svítí 2700
lm, bude průměrné proudové zatížení LED stejné.

A k tomu navíc, v blikacím težimu, bude vyšší teplený výkon, protože
větší proud udělá větší úbytek napětí, tedy už tím se zvýší zátěž LEDek.
No a když to beru z pohledu původně uvažované konstrukce, kde
blik/neblik bude dáno jen velikostí C, tak ten větší C zvýší impulzní
odolnost.

PH