RE: Potisk PCB - překrytí pájecích plošek

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Březen 2 20:03:13 CET 2023

Používám pouze své knihovny, všechny si maluju sám. Na plošný spoj obvykle nepíšu označení součástek ani jejich hodnoty, protože tam si čmárám různé jiné popisy. Takže R1, 2k2 mám jen v osazovacím plánu. Tam si s tím také hýbu, aby vše bylo vidět. No ale kdybych tiskl označení na plošný spoj, také bych s tím hýbal ručně. Ano, je to víc práce, to je jasné, jenže jinak se stejně netrefíš dopředu při návrhu knihovny. A když si to natiskneš přes plošku, také je ti to na nic, když polovina nebude vidět.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Thursday, March 2, 2023 7:52 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Potisk PCB - překrytí pájecích plošek

Jasně.
Takže to asi znamená všechny vlastní figury v knihovnách.
Uznávám, že to je ten nejlepší postup.

I když pak stejně bude problém s tím, když se vygeneruje do potisku nejen tvar pouzder, ale i označení (R1, 2k2). To by pak znamenalo na to stéle myslet a polohu toho označení při položení každé součástky korigovat. Což je značné pracné.

PL