DA prevodniky

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Březen 1 16:36:07 CET 2023

Kym som dnes cakal pred budovou na kolegov tak mi padol zrak na
kontajner s elektronikou. Okrem dosiek s MC68008 v krasnom keramickom
puzdre a rucickoveho meraku s rozsahom 2.5 kA som tam nasiel aj za hrst
DAC1136 a DAC1138

https://www.analog.com/media/en/technical-documentation/obsolete-data-sheets/91844288DAC1136.pdf

Zobral som si, aby som mohol studentom na prednaske ukazat ako pred 40
rokmi vyzeral 16, alebo dokonca 18 bitovy D/A prevodnik.

http://dvaluch.web.cern.ch/temp/DAC1138/

Stare dobre casy ked sa integrovane obvody este trimovali srobovakom a
nie laserom ako teraz :-) Mimochodom nevie niekto zistit kedy ich
uviedli na trh?

Najlepsie na tom je, ze sa stale daju kupit za par desiatok Eur. Oproti
sucasnej situacii je fakt, ze sa po prve vobec daju kupit a po druhe za
tretinove az desatinove ceny ako sucasne prevodniky je pomerne
znepokojivy :-)

https://www.budgetronics.eu/nl/ics/overige-ics/dac1136j-digital-to-analog-converter-16-bit-parallel/a-20967-10000136

b.