Re: OT: vodní filtr

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Červen 30 07:50:56 CEST 2023

Dolezite je umiestnenie.
Standardne HDPE / LDPE cierne vodovodne hadice, ak su umiestnene v chladnom
prostredi ( pivnica, pod zemou, teploty niekde +5 az +20 .. ) splnaju tlak
na ktory maju napisany a drzia na nich aj plastove mechanicke spojky, nieco
podobne ako napr.
https://kdgarden.sk/298-mechanicke-spojky
ale je vhodne ich dotahovat nie len rukou , ale klucom, nieco taketo
https://kdgarden.sk/zavlaha/13-utahovaci-kluc-16-63-mm-obojstranny.html

Je dolezity sposob montaze - treba ho dodrzat podla odporucania vyrobcu,
inak sa plastove zuby prstenca mechanickych spojoj nezaryju do hadice
dostatocne a nestlacia O-kruzok ako tesnenie
Nie je jedno, ci sa hadica natlaci do pripravenej spojky, alebo sa
ponavliekaju casti spojky na hadicu, potom sa natlaci hadica a nasledne sa
prstami/nastrojmi dotlaca prstence, a matica.

Problem nastane, ked tie hadice su vonku, v teple, na slnku (  zahradna
sprcha na slnku )
Pozrite si povoleny tlak hadic v zavislosti od teploty. Nechutne rychlo
klesa na nepouzitelne hodnoty. ( PE, hlavne cierny sa rad zohrieva a velmi
rychlo mekne a zohreje sa kludne na 80-90 stupnov ) a pri takto zmaknutom
materiale nedrdzi na nom ziadny, ani mosadzny fitting.

Mosadzne sa puzivaju hlavne preto, ze su mensie, ale drahsie ( ak tam
standardny plastovy nevojde )

Dodo

pi 30. 6. 2023 o 6:45 Lubor Otta <butan na centrum.cz> napísal(a):