RE: OT: vodní filtr

Jan Peterka peterka118 na seznam.cz
Pátek Červen 30 06:45:56 CEST 2023

S tou pračkou bych se do toho tak nadšeně nehrnul. Soused používal na praní
dešťovku skladovanou ve nádrži z vyschlé studny a po nějaké době mu začalo
všechno prádlo nepříjemně smrdět zatuchlinou.
Následně se toho smradu dlouho zbavoval (několik měsíců). Neustále pračku
desinfikoval, vyvařoval, nechával pořád větrat otevřenou apod. Něco se
evidentně vytvořilo v pračce, voda jako taková nijak nesmrděla.

-jp-

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Thursday, June 29, 2023 11:14 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: vodní filtr

To je pro mě zajímavá inspirace. Když jsem stavěl, natáhnul jsem trubku z
baráku (z tech. místnosti) na zahradu. Je to ta černá PE hadice, co se na ní
dávají šroubovací fitinky. Jenže působením tlaku vody (mám ve vodovodu 5
barů) z trubky koleno sjíždělo. Tak tu trubku nepoužívám a do sloupku na
zahradě mám přivedenou vodu ze studny. Protože voda je silně železitá
(železo, mangan) a je to taková hodně zředěná poděbradka, nepoužívám jí na
zalívání a na to mám na zahradě dva sudy po 500 l, kam jde voda z okapů. Ale
sudy nestačí, tak uvažuju o podzemní nádrži 4000 litrů. Možná bych z ní vodu
mohl zavést do pračky a nevím, jestli bych mohl i do bojleru. Jenže nevím,
jestli by mi pak ta voda stačila. Jestli bych to pak nemusel doplňovat vodou
ze studně a odželezovat jí. Sice to jde a nemá to být tak složité, ale je to
asi zbytečná komplikace, když mám vodovod.

Anděl