LCD Hodiny

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Úterý Červen 27 15:32:17 CEST 2023

Odpovím ti na dvojitou rychlost. a ještě pro špatnej procesor. V oblasti PIC je celkem běžné, že procesor má dva oscilátory. Jeden pro procesor a druhý pro nějaký z timerů. Pak si pro procesor použiješ interní RC oscilátor a pro timer si dáš hodinkovej šutr 32768Hz. Procesor na rychlém oscilátoru necháš usnout a probudíš podle oscilátoru, nebo stisku klávesy (on change). Narazil jsem na extra úsporné procesory PIC16F152xx, které ten druhý šutr nemají, tak jsem vymyslel (a tady konzultoval a zveřejnil v amáru) externí oscilátor s 74HC1GU04. Ten procesor má překvapivě tak malou spotřebu při použití interního RC na menších frekvencích (pod 1MHz), že ani nemá cenu ho uspávat. A podporuje změnu rychlosti za chůze.

Takže ano, je to běžné pro procesory s cenou kokem 1€ a ty pro hodinky stačí. Co ti se spotřebou udělá ta zvukovka, to si netroufám odhadnout.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 27. 6. 2023 11:11:12
Předmět: Re: LCD Hodiny
No právě, že dneska je toho tolik, že ani nevím co hledat. Po přečtení tvého příspěvku jsem tedy hledal něco jako "low power lcd clock" a narazil jsem napr. na AVR128DA48 což je docela zajímavý obvod. S tim nebo podobnym by to asi slo (ta cast hodin/budiku). Idealni by bylo kdyby umel menit i frekvenci, aby po probuzeni ("zvonění" budiku) nebo synchronizaci casu z nejakeho externiho zdroje chvilku fungoval s větším vykonem nez zase usne (prepne se) do modu hodin/budiku na minimální spotřebu. To nejak lze?

Co je cílem? Ale, chtěl jsem si jednou hrát s OPL3 (YMF262) tak proč ne rovnou integrace do budíku :-) at to ma nejaky alespon maly prakticky smysl. Ano je to dnes úplná zbytečnost, protože mobil dnes nahradí polovinu domácnosti ;-).