Re: Offset měřicích traf u solárního měniče

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Červen 22 11:19:33 CEST 2023

Musíte použít tři trafa. Pozná to tak, že porovnává průběh napětí na
příslušné fázi a průběh proud ze snímače. Pokud mají v libolném
okamžikus tejnou polaritu, teče výkon do domu. Pokud opačnou, teče výkon
do sítě. Pokud je to něco mezi, je to jalovina a je otázka, jak to
elektroměr vyhodnocuje. No a protože tři fáze (a tedy napětí, které
získává střídač) jsou proti sobě posunuté o 120 stupňů, musí i proud ze
snímačů být podobně patřičně posunut.

Martin Záruba