Re: [OT] Chytré hodinky/náramek se skutečně fungujícím měřením tepu a krevního tlaku

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Červen 16 21:06:17 CEST 2023

Pokud máte jako technik pocit, že to nemůže fungovat, pak tomuto pocitu
klidně věřte. Mám nového, mladého praktického lékaře a vysoký tlak.
Mládenec na to šel radikálně. Napsal silnější prášky, pak ještě jedny a
když se to nelepšilo tak další. To už se mi nezdálo, tak jsem koupil v
Maxu tlakoměr Omron. Sice k tomu mám také silnou nedůvěru, ale říkám si,
že když to průběžně ukazuje tlak, v té ruce samozřejmě poznám, kdy klesl
na systolický a kdy na diastolický, takže vyhodnotit to můžu i
svépomocí. A ono to moc nekecá, i když dokonalé to není. Vzduch se
vypouští dost rychle, takže mezi dvěma tepy klesne třeba o 10mmHg - no a
to už je slušná chyba.
Testuji to jen asi týden, zatím z toho moc moudrý nejsem, ale vzpomněl
jsem si, že teta to měla taky, prášky nezabíraly a geniální diagnostik
Dr. Hruda tenkrát přišel na to, že je to psychosomatického původu. Tak
jsem zkusil autogenní tréning a fakt se objevila velmi silná korelace.
Po pouhých 10 minutách navození pocitu tíhy se systolický tlak sníží až
o 20 mmHg. Příští týden jdu k tomu doktorovi, uvidíme. Dost mě mate, že
dvě po sobě následující měření se mohou lišit o 15 mmHg, ale může to být
tou rychlostí měření, takže dělat z toho závěry je zatím předčasné.

Mrazík