[OT] Chytré hodinky/náramek se skutečně fungujícím měřením tepu a krevního tlaku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 16 20:14:49 CEST 2023

Dobrý den.

Máte prosím někdo prakticky ověřený nějaký model chytrých hodinek nebo
náramku, kde by měření teplu a krevního tlaku opravdu fungovalo a bylo
+- vypovídající?
Chtěl jsem si něco takového pořídit. Tak jsem šel do náramku Cube1 C60,
který se tím v popisu chlubí.
Dokonce i v uživatelské recenzi od nějaké dámy byla poznámka, že ty
údaje +- sedí.

A výsledek?
Měření tlaku je slušný generátor náhodných čísel. Protože ta čísla
generují v nějakém celkem uvěřitelném rozsahu, tak asi proto si ta
uživatelka, co psala recenzi myslela, že je to OK a ona je velmi zdravá.
Když ho nasadíte na nohu stolu místo na ruku, tak zjistíte, že máte
zdravý stůl.
Měření tepu je taky náhodný generátor, který možná má trochu tendenci
něco ukazovat. Ale se šílenou nepřesností, takže je to možná taky jenom
uměle vygenerované číslo.
Moje chyba, že tady jsem měření svého stolu před vrácením neotestoval.
Mohl jsem mít i v oblasti tepu přehled o jeho kondici.

Není mi ani jasné, jak by měl ten náramek měřit tlak. Tep to zřejmě měří
nějak opticky, bliká tam směrem k ruce zelená LEDka.
Ale pro měření tlaku by to snad potřebovalo nějaký tlakový senzor. A to
zespodu ruky směrem k tepně. Ale ten řemínek to nijak neumožňuje.

Máte prosím někdo reálné zkušenosti ?
(ověřené souběžným měřením na nějakém důvěryhodném měřáku, aby to nebylo
podobné chci-číslo jako u té paní)
Případně máte prosím někdo povědomost, jak to ty hodinky/náramky měří?

Děkuji.
PL