Adapter Ethernet-USB

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Neděle Červen 11 02:15:56 CEST 2023

Dne 11.06.2023 v 1:37 Petr Labaj napsal(a):
> A co to udělá, když se to USB-C zapíchne do něčeho jiného? Třeba do
> mobilu nebo ideálně například do USB/serial adaptéru, případně jen do
> USB-C pinboardu, máte-li.
> Pak byste snadno mohl změřit, kolik ten převodník dál.
>
> Nesladoval jsem to, tak jste to možná už prověřoval. Ale u některých
> mobilů dřív taky platilo, že když po USB komunikovaly, tak se nenabíjely.
> Ta nižší spotřeba než při připojení jen Eth/USB bez napájení může být
> dána tím, že tablet si sice z toho adaptéru nevezme napájení, ale aspoň
> ten adaptér napájí sám sebe a tak o jeho spotřebu je odběr nižší.

> [...]

Dobrý den,

je jedno, jestli adapter Eth/PD->USB-C připojím k tabletu nebo mobilu
(mám k dispozici ale jen Samsungy - A72, A31, Tab S5e, Tab S6 Lite), ani
v jednom případě nenabíjí ve smyslu zvyšování náboje v aku. USB/serial
ani pinboard nemám.

Chování se nezmění, když od adapteru odpojím Eth kabel. Když odpojím i
napájení, začne přístroj adapter napájet z vlastního aku. To je ale
normální, přístroj se začne chovat jako host pro nenapájený adapter.
Pokud jde o současný přenos dat/nabíjení, to není pro moje Samsungy
úplně jasné (ve smyslu nenašel jsem žádné vyjádření jako model SG A72
atd. umí současně s přenosem dat i nabíjet telefon, kompatibilní adapter
je XY), což kdyby někdo uměl říct, byl bych mu zavázán :-) Na podporu
Samsungu jsem napsal, odpověď zatím nemám a velké naděje nechovám.

Díky
jf