odpor kontaktov rele

Sobota Červen 10 19:39:30 CEST 2023

Trochu si vybavuji co nás kdysi učili v předmětu, už nevím jak se jmenoval,
taky jsme se učili o kontaktech a nebylo to nic jednoduchého. Pak jsem si to
zopakoval v zaměstnání, nehledal jsem relé, ale mikrospínače. Bylo důležité,
jestli měly spínat obvyklá napětí a proudy (250V/3A) nebo malá napětí a
proudy do 50V. Taky jestli spínaly odporovou nebo indukční zátěž, případně
stejnosměrné nebo střídavé napětí.
Ale jestli relé má spínat 25, 40, 80A, to bych fakt nechtěl řešit.

Mám dojem, že u relé do aut se může používat dvojice kontaktů, jeden co
chytne první proudový náraz, druhý co sepne následně a už se předpokládá, že
se proudovým nárazem neopálí a sepne kvalitněji. Taky jsem se v jednom
katalogu setkal s tím, že se obvod sepne nejdřív polovodičem a následně
kontaktem, aby se kontakt neopaloval proudovým nárazem a sepnul jen napětí
na polovodiči.

---------- Původní e-mail ----------
Od: balu <balu na k-net.fr>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 10. 6. 2023 12:54:28
Předmět: odpor kontaktov rele
"Zdravim osadenstvo,

hladam rele vhodne do aplikacie, kde je dolezity prechodovy odpor v
zopnutom stave. Prekvapivo u vacsiny modelov zo skupiny "power relay"
(25, 40, 80A) je v datasheete uvedeny contact resistance <100 mOhm skoro
vsade. To mi pride celkom nerealne, pac pri nominalnom prude by sa to
rele roztavilo.

Preco u relatka mensieho, ktore je v triede automotive je uvedenych <5 mOhm?

Ake realisticke hodnoty sa daju ocakavat?

b.

"