<html><body>Trochu si vybavuji co nás kdysi učili v předmětu, už nevím jak se jmenoval, taky jsme se učili o kontaktech a nebylo to nic jednoduchého. Pak jsem si to zopakoval v zaměstnání, nehledal jsem relé, ale mikrospínače. Bylo důležité, jestli měly spínat obvyklá napětí a proudy (250V/3A) nebo malá napětí a proudy do 50V. Taky jestli spínaly odporovou nebo indukční zátěž, případně stejnosměrné nebo střídavé napětí.<div>Ale jestli relé má spínat 25, 40, 80A, to bych fakt nechtěl řešit. </div><div>Mám dojem, že u relé do aut se může používat dvojice kontaktů, jeden co chytne první proudový náraz, druhý co sepne následně a už se předpokládá, že se proudovým nárazem neopálí a sepne kvalitněji. Taky jsem se v jednom katalogu setkal s tím, že se obvod sepne nejdřív polovodičem a následně kontaktem, aby se kontakt neopaloval proudovým nárazem a sepnul jen napětí na polovodiči.<br><div><br><aside>---------- Původní e-mail ----------<br>Od: balu <balu@k-net.fr><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 10. 6. 2023 12:54:28<br>Předmět: odpor kontaktov rele</aside><br><blockquote data-email="balu@k-net.fr">Zdravim osadenstvo,
<br>
<br>hladam rele vhodne do aplikacie, kde je dolezity prechodovy odpor v 
<br>zopnutom stave. Prekvapivo u vacsiny modelov zo skupiny "power relay" 
<br>(25, 40, 80A) je v datasheete uvedeny contact resistance <100 mOhm skoro 
<br>vsade. To mi pride celkom nerealne, pac pri nominalnom prude by sa to 
<br>rele roztavilo.
<br>
<br>Preco u relatka mensieho, ktore je v triede automotive je uvedenych <5 mOhm?
<br>
<br>Ake realisticke hodnoty sa daju ocakavat?
<br>
<br>b.
<br><br></blockquote></div></div></body></html>