OT 21.st., was: Ako zacat s Smart Home?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červen 2 13:58:38 CEST 2023

Ak medzi pospolity lud distribuujeme mikroskopy, ten pospolity lud ich bude
pouzivat predovsetkym na roztlkanie orechov.

Na pociatku (era IBM700, Ferranti MK.1, apod.) boli monoliticke
jednoucelove programy.

Potom sa ludia naucili robit zdielane kniznice, ktore sa pouzivali ako
vlozeny zdrojovy kod (ano, #include). To je vlastne prvotne staticke
linkovanie.

Potom sa ludia naucili robit zdielane binarne kniznice, ktore sa linkovali
kupodivu dynamicky, tak, ze operator na pokyn programu zalozil prislusnu
pasku s prislusnou kniznicou. Usetril sa cas prekladu a paska. Ale bol z
toho bordel, ktory sposobovali ludia.

Tak sa ludia naucili vylucit ludsky faktor a staticky linkovat binarne
kniznice. Vysledny program bol vacsi, ale zavadzal sa rychlo a urcite
fungoval.

Potom sa ludia naucili dynamicky linkovat binarne kniznice automaticky,
pocas behu programu. Program bol mensi, zdielanie kniznic dalej zmensovalo
potrebne pamatove naroky, ale to dynamicke linkovanie nieco trva a v
knizniciach vznikal bordel, tentokrat automaticky.

No a tak sa ludia naucili zabalit dynamicke kniznice spolu s programom...
Vysledok je sice vacsi ako staticky linkovany, ale zato to ma aj tu
nevyhodu pomalosti dynamickeho linkovania.

wek