Co su to a preco su tie pretoky?

Pátek Červenec 21 01:22:04 CEST 2023

Sestavu FVE jsem si s dodavatelskou firmou postupně upřesňoval a na něco
přesvědčili oni mě, na něco já je. Ještě to nemám v provozu, ale je to
tak nějak podle mých představ. Za rok spotřebuju včetně vytápění 5 MWh.
Proto jsem chtěl cca 5 KWp. Nabídli mi sestavu tuším 5,52 a 7,36 KWp.
Panely AEG 460Wp s tím, že kdybych chtěl, uměli by mi dodat i levnější
čínské. Baterie Dynes tower 10,7 KWh a měnič Goodwe 8 KW. Alternativně
měnič 10 KW, že by uměl větší nesymetrii. Ale to mi přišlo zbytečné.
Uvědomil jsem si, že panely jsou na tom to nejlevnější a pokud chci
nějakou rezervu na horší počasí, měl bych toho mít co nejvíc.
Než došlo k realizaci, objevily se panely 500Wp a přišli s nabídkou
jakési evropské dotace, že když budu mít minimálně 8 KWp, dostanu jeden
bateriový modul zdarma. Baterka se mi nelíbila, nevešla by se mi v dílně
vedle stolu. Tak mám Pylontech a vzhledem k výkonu panelů mám 14,2 KWh.
Tahle baterka má proud 0,6C, takže umí 8,5 KW.

V úterý to tady montovali. Měl jsem problém dostat se s kabelem od
hlavního rozvaděče do dílny, tak jsem měl domluvený rádiový přenos.
Jenže by se mi to do rozvaděče nevešlo a když mi chtěli dát vedle
hlavního rozvaděče (je zapuštěný do zdi) ještě jednu opičárnu na stěnu,
raději jsem udělal dvě díry do sádrokartonového stropu, natáhnul UTP
kabel a uvolnil v rozvaděči dvě pozice pro smart meter. Čekal jsem, že
do hlavního rozvaděče přijdou jen ty trafa. To prý umí nějaký jiný typ
měniče, ale nedá se to tahat daleko.

Teď ještě musí dořešit úpravu elektroměrového sloupku. Měli tam dát
nějaké relé (nebo spínač?) a protože tam mám dva vývody (do baráku a k
bleskojistce), musí tam dát jiný typ, který na to má svorky. Dokumentaci
dělají až podle realizace, pak ještě přijde revizák a ČEZ má na výměnu
elektroměru taky dost času. Takže možná až někdy v září to budu moct
spustit.
Myslím, že jednání s nima je v pohodě. I panely mi rozdělili do dvou
stringů, jak jsem chtěl kvůli hasičům. Zatím naprostá spokojenost.

Anděl