Co su to a preco su tie pretoky?

Menšík, David david na mensikovi.com
Čtvrtek Červenec 20 17:01:37 CEST 2023

Tak jak to popisujete to samozrejme muze byt - jedete off-grid tak dlouho
jak to jde a pak se pripojite na sit. Pak nehrozi pretoky, jste fyzicky
oddelen od site.
Hybridni menic (alespon ten muj) to umi taky (ma rele mezi GRID a LOAD),
jen to nepotrebuje. V podstate to jede "vyuziju maximum ze slunce, co nejde
ze slunce doberu z baterek a co uz nedam ani z baterek, to doberu ze site"
s tim, ze menic je stale pripojen k siti. A pak ano, obcas neco pretece do
site, ale v tom ja nevidim problem. Ani mi uplne nevadi uctovani po fazich,
to uz jsem zkousl (ale mozna mi neco jeste nedoslo :) ).

Spis mi vadi nerovnost cen - jsem na spotu (denni trh), takze zakladni cena
za silovku je stanovena stejne jako pro prodej tak pro nakup.
Ale kdyz nakupuju, tak musim pricist 300Kc za MWh a jeste to cele
vynasobit 1.21 (21% DPH).
Kdyz prodavam, tak musim odecist 300Kc za MWh a uz to nenasobim 1.21,
protoze DPH mi nikdo neplati.
300Kc za MWh je cena za sluzby prodeje a vykupu elektriny.

Co se tyce dimenzovani FVE pro spotrebu domu - to je kapitola sama pro
sebe. Kdyz jsem minuly rok poptaval FVE, tak jsem oslovil cca 10 firem a
zadna to neresila. Zadna vubec neresila asymetrii, zadna se neptala na
spotrebu domu, zadna neresila pozarni bezpecnost (450V max. DC ve stringu)
apod. Vsechny do jedne proste prodava krabice - tady mate jednu krabici FVE
a kdyz se vam to nelibi, tak si kupte jinou krabici. Dopracovat se k FVE,
kde stridac umi 20kW trvaly vystup, totez na backup (ups) s pripojenim
alespon 20kWh baterie byl neskutecny problem - vyfiltroval jednu jedinou
spolecnost, do ktere bych dneska uz v zadnem pripade nesel (Schlieger) -
stav rijen 2022.

Napr. vtipne je to, ze baterku sice mam 20kWh (cca 400V nominal), ale
vystup ma jen 25A, takze z toho vymacknu max 10kW okamziteho vykonu). Coz
samozrejme vetsinou staci, ale firma vam to nerekne, oni to v podstate
ignoruji.

David.