Re: Jaký USB konektor?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Červenec 20 15:56:13 CEST 2023

Ne, blbě jsem to popsal - to ukládání na flash je realizováno jinak (čínský
CH376) na předním panelu. Tam (snad) nikoho nenapadne, ľe by začal shánět
USB-A - USB-A kabel.

Na zadní stěně je datový a nabíjecí konektor, kde bych rád viděl standardní
USB-B. Ale kdyľ jsem pozoroval nedávno kolegu (technika!!!), jak k něčemu
sháněl kabel, tak se mi udělalo lehce nevolno a začal jsem tu myąlenku
přehodnocovat:

"Čau, potřebuju pučit úesbéčkovej kabel."
Ze stolu mi slíznul USB-C, myslel jsem, ľe potřebuje nabít telefon. Za
chvíli se vrátil.
"Tenhle je moc malej, to není on. Nemáą jinej?"
Vylovil jsem microUSB.
"Jé, hele on mi tam nepasuje, tenhle je taky ňákej divnej."
Vylovil jsem miniUSB.
"To by moh bej von, to jsi mi ho nemoh dát rovnou?"

Svatozář jeątě nemám, ale pracuje se na tom :)

Pavel Kutina

----- Původní zpráva -----
Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: čtvrtek 20. července 2023 15:38
Předmět: Re: Jaký USB konektor?

>Zdravím,
>
>mám otázku do pléna - dělám nějaký přenosný (ale i dílenský) logger, uvnitř
>je baterka, nabíjí se to z USB, přes USB to v případě stolního pouµití umí
>posílat data, v případě mobilního pouµití si to data syslí na flashku.

Takze to je aj device aj host? Podla normy by to teda malo mat bud miniAB
(deprecated, navyse asi kabel s miniA plugom aj tak nikto nikdy nevidel),
microAB alebo C konektor.

Ale na USB normy kazdy kasle, takze... mozno ta kombinacia B a C nie je
uplna blbost, ale potom bude treba ilegalny B-plug-A-socket adapter na tu
FLASHku. Ak je to FS, tak data sa mozu priviest aj na to C, ak sa to urobi
dost male tak by to fungovat mohlo.

Alebo mat "do terenu" pribaleny adapter B-plug-C-socket na nabijanie, alebo
nieco take.

wek