c: modf (xc8 microchip)

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Červenec 12 15:15:06 CEST 2023

Oprava. Takhle by byla chyba cca 10mm, používal jsem z toho kvůli
kompresi jen 24 bitů, krok je pak π×2^(−23) radiánů, chyba cca 2.5m na
rovníku. Z toho je vidět, že pro zeměpisnou šířku stačí 23 bitů, je to
len půlka kruhu. A ti chlapi pracovali v C#, tam bitová pole zřejmě
nejsou a tak se ani nedivím, že s tím měli problém.

Tohle se dobře vysvětluje třeba dělostřelci, ten je zvyklý, že úhel se
dá kromě radiánů nebo stupňů měřit v dílcích, kterých je do kruhu 6000.
Tak proč by se nedala teplota měřit v šestnáctinách stupně Celsia. A
přesně tak to ten DS1820 dělá.

Mrazík