=?UTF-8?Q?Re:_Sh=C3=A1n=C3=ADm_star=C3=A9_PC_s_ISA_slotem, _ale_jinak_co_mo=C5=BEn=C3=A1_nejnov=C4=9Bj=C5=A1=C3=AD?=

Martin Locker locker na vosrk.cz
Úterý Leden 31 21:57:25 CET 2023

Zdravím,

kvůli starým CNC strojům "udržuji" 4 PC s ISA slotem. Jsou to tuším nějaké Celerony asi 300 MHz (nic "novějšího" jsem s ISA slotem nesehnal, tedy před 15 lety, nahrazoval jsem původní 486). Když tak se mohu zítra ve škole podívat, co jsou přesně zač.
Bohužel nemám nazbyt, raději bych měl taky nějaký do zásoby.

Martin Locker

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Jakub Ladman (ladmanj na volny.cz)
Datum: 31/01/2023 21:40
Příjemce: konfera (hw-list na list.hw.cz)
Předmět: Sháním staré PC s ISA slotem, ale jinak co možná nejnovější

Ahoj

Po nepříjemné epizodě s pajcovaným GPIB-USB-HS z číny, kterou vám tu,
pro zkrácení, nebudu vyprávět, bych rád pro komunikaci s GPIB
zařízeními, zkusil originál ISA kartu. Sice je osmibitová, z první
poloviny devadesátých let, ale za to je to originál NI.

Proto sháním za pakatel (~1000kč), funkční základní desku s procesorem a
pamětí, která je tak stará, že má ISA slot, ale pokud možno tak nová, že
mi na ní pojede aktuální, i když na dřeň osekaný linux a na něm, kromě
GPIB ovladače, 10/100MB ethernet.

Pokud by někomu z vás něco takového doma překáželo, tak uvítám nabídku,
ale stačila by mi možná i rada, po jaké generaci motherboardů,
respektive celých počítačů se vlastně mám poohlédnout.

Už několik hodin sjíždím aukro a ebay:

- Buď není vidět, zda tam ISA slot je,
- nebo tam je, ale zase tam není CPU/paměť,
- nebo tam je obojí, ale je to 286, 386, 486 ...

Já bych rád sehnal něco alespoň z generace 1GHz, 512MB RAM, ale nejsem
si schopen vzpomenout, kdy ty ISA sloty vlastně skončily :-(

Díky za radu

Jakub Ladman

PS: Nepotřebuju grafickou kartu, ale musí to bez ní umět nabootovat (z
nějaké compact flash, či podobně), ethernet on board je výhoda, ale není
nutná.