OT? Vhodný okamžik na HomeAssitant a MQTT?

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Leden 31 14:40:33 CET 2023

Zdravím, dovolím si trochu filozofický dotaz.

Začínají se mi doma množit různé zařízení nějak spolu komunikující.
Nejčastěji jsou to různá čidla, často součástí jiných přístrojů.

Momentálně to mám udělané tak, čidlo volá požadavek na http server v
rámci kterého jednou za minutu předá metodou GET hodnoty proměnných,
které skript v PHP na serveru uloží do databáze. Komunikace mezi
zařízeními zatím není moc častá, ale už je (například potřebuji předat
vnější teplotu do termostatu). Nad MySQL databází mi běží Grafana,
kterou využívám jako zobrazovadlo.

Funkčně je to zatím OK, nicméně je to bastl kterému rozumím jen já sám.
A se změnou verz např PHP je třeba udržovat/přepisovat php skripty a
podobně.  Komunikace mezi moduly je zatím možná jen přes server a
databázi a to ještě s minutovým zpožděním a podobně. když bych chtěl
systém rozšiřovat a zvyšovat komplexitu komunikace, tak to bude asi už
neudržitelné.

Navíc bych chtěl  do místností na jižní straně osadit nějaké ovládané
termohlavice  - když zasvítí slunce, tak je znát výrazný rozdíl mezi
severní a jižní částí domu. V této souvislosti, jaké mám vybrat,
požadavky - na baterie, nějaký bezdrát a ideálně možnost vlastního FW,
doporučíte něco?

Má smysl přejít na MQTT a HomeAsisstent? Pomůže mi to v nečem?

Díky

Petr