RE: OT: mladý elektrikář

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Úterý Leden 31 11:29:27 CET 2023

Je to tak. Sice se mi zdá, že se tomu každou chvíli snaží nějaký ministr zabránit, ale trend je jasný. Osobně bych ten trend klidně ještě popohnal, ale to už jsou jen teoretické úvahy, děti už máme dávno ze školy venku.

Aleš Procháska

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Tuesday, 31 January, 2023 10:00
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: mladý elektrikář

A není tomu tak už ve stávajícím stavu ? Já sám děti nemám, takže nemohu soudit, ale i u nás na vsi lidi, co děti mají říkají, že na Křivoklátě je škola náročnější, ale víc se tam naučí, kdežto vedle v Roztokách je to o hodně volnější. A asi je to pravda i podle toho, jak nastupují děti do autobusu. Zatímco v Křivoklátě tvoří rovnou frontu, v Roztokách je to neuspořádaný hluk.
A fungovalo to i za totáče, základka na kterou jsem chodil byla vlastně výběrová, sportovní, i když jsem chodil do normální třídy (ke sportu mám spíš odpor). I tak nás tělocvik učil profesionální fotbalista
(https://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5%A1ek_Ra%C5%A1pli%C4%8Dka) a dějepis skutečný historik, vyhozený v r. 1969 z Karlovy univerzity.
Na celé škole se nevyskytoval jediný cikán (Kladno !), ne proto, že by byl ředitel rasista, ale protože na škole netrpěl ignoranty a nějak se jich uměl zbavit. A cikáni to věděli, takže své děti na tuto školu ani nezapisovali.
A i tenkrát šlo přestoupit na jinou školu podle schopností a zájmu. Otec mě chtěl dát asi ve 4. třídě na jazykovku, ale mě se tam nechtělo, škola se mi líbila, měl jsem tam kamarády. Učitelka mu to nakonec vymluvila a tak mě místo na letní školu poslali na 3 měsíce do Švýcarska abych se naučil německy.
Mně to připadá, že dnes jsou nejzodpovědnějšími občany ČR Vietnamci, ti se snaží většinou zajistit svým potomkům kvalitní vzdělání a se školským systémem  nevedou válku bez vítězů jako mnoho rodilých Čechů. A funguje to.

Mrazík