Re: Směr klidového proudu G malého MOSFETu

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Leden 31 11:25:53 CET 2023

O této variantě jsem uvažoval, ale cena odporů od 1G výše, mě odradila.
Pokud bude nějaké vybíjení potřeba, dám tam diodu.

Jinak je zajímavé, že jsem vícekrát narazil na to, že by se k
zálohovacím baterkám, ultracapům a podobně, neměly dávat keramiky. Večer
jsem nabil 1µ 1206 na 2,5 V, ráno změřeno 2,2. Z předchozích pokusů
plyne, že většina poklesu nastala až v rámci měření multimetrem.

Takže bych to viděl na dvě tlačítka, 2x R 10M, jeden v sérii s
tlačítkama, aby se snížilo max. napětí a zabránilo destrukci při stisku
obou, druhej od středu mezi tlačítky na ten C. Dvoustranná deska, dole
GND, okolo té oblasti guard ring s GND.

Zajímavá otázka je, jestli je pro ochranu tlačítek (mini-SMD) před
vlhkostí postačující, když se nacucají olejem, nebo vazelínou.

(opakuji, že se jedná o svítilnu s 16340 a bílými LED, takže nejhorší
možný scénář po závadě diskutovaného ovládání je shodný se zapomenutím
zhasnutí klasické konstrukce, tedy že se za 2-3 dny vybije na 2,5-2,7 V
a pořád malinko svítí)

PH