Re: OT: RE: Problém lepivého trenia v reťazou riadených oscilátoroch

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Leden 28 22:41:49 CET 2023

Třeba je tam nějaká jednoduchá mechanická blbost, která to umravňuje.
Teď jsem našel, že Huygens použil 2 plíšky jako jakési zarážky, ale asi
měl to kyvadlo z provázku, podrobnosti tam nebyly.
Google mě vyděsil, první odkaz na "sekundové kyvadlo" vyhodil skoro metr
a mě vyšla pouze 1/4. Jenže doba kyvu a jeho perioda není totéž. Kat aby
to spral, jdu spát.

Mrazík