Stavový automat, goto

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Leden 27 14:23:51 CET 2023

Dobrý den všem,
sousední diskuze mi připomněla, že existuje jedna situace, kde jsem
použil goto a to dokonce víckrát:

Zadání od zákazníka ve stylu:
Činnost A, se skládá z kroků 1 ..., 2 ..., 3 ...
Činnost B, se skládá z kroků 1 ..., 2 ...
Činnost C, se skládá z kroků 1 ..., 2 ..., 3 ..., 4 ...
Normální průběh: opakování činností A-B-C stále dokola.
Při splnění podmínky v A2, přejít na začátek A.
Při splnění podmínky v B1, přejít na začátek C.
Při splnění podmínky v B2, přejít na C3, pokud ale potom bylo splněno
C4, vynechat A1.

A teď jak to udělat i bez goto, ale aby pak ještě šlo snadno
kontrolovat, že program přesně odpovídá zadání.

PH