OT: Roboty

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 26 14:36:22 CET 2023

Nebylo to tam nijak podrobněji specifikováno a rozebíráno.
Z kontextu jsem nabyl dojmu, že na lidské straně počítají kompletní
personální náklady, ale třeba už ne cenu nějakého "lidského" nářadí a
různé režie.
A na straně robotů pak pořizovací a instalační cenu. Už ne následné
provozní náklady typu spotřeba energie a asi ani servis.

Vzhledem ke zmíněné životnosti robota 20-25 let je to slušné.
Jinak to prý velké automobilky většinou dělají tak, že robota provozují
10 let a pak ho prodají do nějakého jiného "otroctví" dalšímu pánovi.

PL