jak na hodiny

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Leden 20 21:27:16 CET 2023

[preposielam]

Ahoj,

zaujimava otazka... Ja by som sa v prvom rade inspiroval elektromechanickym
strojcekom, ktory je temer v kazdych hodinach. A v nom je zvycajne
tranzistor, kapacita a cievocky s permanentnymi magnetmi. Cele to je
napajane z alkalickej baterky. Takze, ked som nad tymto premyslal ja,
napadlo ma, ze ten elektromechanicky strojcek musi nejako reagovat aj na
okolite 50Hz pole... Takze zaklad by mohol byt co najjednoduchsi
tranzistorovy oscilator bud s LC alebo krystalom 32kHz. Otazkou ostane co
ma vacsi zvod, ci tranzistor s bizuteriou okolo alebo 1 logicke hradlo. To
je treba vyskusat a odladit. Tuna je podla mna priestor na bastlenie a
hranie sa. Ten zvysok je uz len logicke hradla na 0,8V alebo 1,2V. Ked som
nedavno hladal obvody ku 1,8V mcu, tak som take nasiel u Farnella. A pak si
uz treba najst nejaky mcu, ktory pobezi na 0,8V alebo 1,2V. Mozno nejake
MSP430. Treba pohladat. Treba ale hladat taky mcu, ktory ma v zakladnom
zapojeni co najmenej pridavnych C, lebo kazdy C ma svoj zvod, ktory cuca
baterku. Idealne puzdro TSSOP20, mozno QFN, ked mas prislusnu piecku na
pretavenie cinu. A mozno by som to skusil cele z diskretnych obvodov, alebo
nejake CPLD. Opat priestor na bastlenie. Takto nejako by som to skusal
robit ja.