OT: dotaz na instalatery. pripojeni Al-PEX 16mm za vnejsi prumer, udrzeni max. prutoku ?

Čtvrtek Leden 19 19:09:47 CET 2023

Jak je to s nerezem a s agresivní vodou? Vodovodní voda mi už vyžrala
díru do mosazných sedel dvou pojistných ventilů k bojleru. A to
minimálně ten druhý ventil byl niklovaný. Jenže bylo vidět, jak ten nikl
po 3 letech provozu je děravý a nejspíš už musel být ze zečátku. Pak
tady mám vodu ze studně, kterou topím. Ta je cítit poděbradkou. Trubkový
výměník v TČ je měděný a nevidím do něj, snad po 7 letech pořád dobrý.
Ale mosazné šroubení na hadicích je vyžrané pěkně. Niklované závity na
PPR trubkách vypadají netknuté, asi je ta vrstva niklu kvalitní. Výrobce
onoho TČ mi říkal, že teď už umí i nerezové výměníky. Tak bych rád
věděl, jestli je nerez nějak výrazně odolnější.

Anděl