OT: dotaz na instalatery. pripojeni Al-PEX 16mm za vnejsi prumer, udrzeni max. prutoku ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 18 10:19:29 CET 2023

Sortiment al-pex nepoužívám a neznám.
Ale otázka trochu bokem: opravdu nějaké významné kolísání tlaku dělá to
bodové snížení světlosti?
Třeba i  3/4" hadicová rychlospojka má světlost někde kolem 8-9mm.
I když to používám v systému s celkem nízkým tlakem kolem 2-3bar (domácí
vodárna), tak to z toho valí jako vzteklé.

Kdybych to přesto chtěl řešit, tak bych si třeba v Gumexu koupil metr
hadice o vhodné světlosti, zhruba stejné jako je vnější průměr té al-pex
trubky.
40cm té al-pex bych namatlal silikonem nebo nějakým vodařským lepidlem a
zastrčil to do 50cm té nové tlustší hadice/trubky.
Takže posledních 10cm už by byla jen ta tlustá.
Na ten konec tlusté bych dal běžnou koncovku s velkou světlostí.
A na těch 40cm, co by to bylo zasunuté do sebe, bych navlíknul několik
stahovacích hadicových svorek a stáhl to.

PL