lasery po roce

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 13 17:41:56 CET 2023

Mám úplně obyčejné laciné brýle od Alího.
Tento typ (odkaz je jen ilustrační):
https://www.aliexpress.com/item/4001359500933.html
Mám zelené a červené. Přes zelené je líp vidět (když laser nejede), tak
většinou používám ty.
Ale dost často nepoužiju brýle žádné, protože k tomu není důvod.

Základem je nečumět do běžícího laseru. Není proč, tím koukáním to
neurychlím.
A jestli je to dobře uříznuté nebo ne stejně poznám až když to pak
vytáhnu z laseru ven.

Tak materiál strčím do laseru, otočím se na druhou stranu k PC, tam
odklepnu pálení.
A pak můžu na tu chvíli, co to pálí, zavřít oči a odpočinout si.
Nebo klidně i můžu na tom PC dělat. Po stěnách a stropě sice běhají
modrá prasátka, ale ta jsou neškodná.

On ten laser nejsou zas takové paprsky smrti.
Tyhle polovodičové lasery mají průměr výstupního paprsku kolem 3mm a
ohnisková vzdálenost bývá mezi 25-30mm.
Takže kuželovitost 1:10.
Pak v metrové vzdálenosti už bude mít stopa průměr přes 10cm a hustota
výkonu u Vašeho velmi výkonného laseru bude kolem 2000W/m2.
Tedy dvojnásobná než když se podíváte do slunce.
U mého 5W laseru bude dokonce 2x nižší než při pohledu do slunce.

A to je v situaci, kdy byste si laser namířil z toho metru přímo do oka.
V případě nějakého odrazu to bude jen zlomek té energie.
Zrcadlo asi gravírovat nebudete. A i kdyby ano, tak by se paprsek
odrazil nahoru zpět do té laserové hlavy.
Kromě toho tyhle fix-focus lasery mívají kolem sebe ještě ochrannou
ohrádku z červeného plastu.

Škoda, že jste z daleka.

PL