[OT] zásilkovna do auta

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Leden 12 21:50:23 CET 2023

Ahoj,

Dnes jsem si zase přečetl reklamu na zásilku do auta:
https://doauta.zasilkovna.cz/

Do určité míry chápu technickou stránku. Auto má SIMku a je možné mu na
dálku poručit, aby se odemklo.

K tomu, aby auto takový příkaz poslechlo, potřebuje dostat zbrávu
podepsanou správnou autoritou. Trochu se mi chce věřit, že Škodovka na
to používá vlastní autoritu, kterou má správně někde zahrabanou ve
sklepě a elektriku k ní nosí v baterkách, aby byla dostatečně oddělená.

Znamená to tedy, že zásilkovna má nějaký exkluzivní přístup k centru,
které je schopné vygenerovat vhodně podepsanou zprávu? Tedy má ten
přístup v takové šíři, že takový požadavek dokáže vygenerovat ze svého
přenosného zařízení kdejaký kurýr? To se mi zdá opravdu hodně odvážné.

Nemáte k tomu někdo nějaké techničtější čtení?

Díky