Paralelni spojeni ruzne umistenych solaru

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Leden 12 08:42:30 CET 2023

Myslím, že důležitý je ten odkaz, co poslal pan Anděl. I při nepatrném
osvětlení již generuje nějaké napětí a stav, kdy utáhne "sama sebe" je
při velmi malém ovětlení. Takže i zastíněný panel nemůže škodit. A pokud
je téměř zcela tma, nedávají i ostatní panely žádný výkon, takže je
třeba jen zajistit, aby netekl proud zpět z baterek do panelů přes MPPT.
Ale to snad zajišťuje každý. Zkusím vzít luxmetr a změřit napětí na
odpojeném panelu v závislosti na osvětlení.

Martin Záruba