Paralelni spojeni ruzne umistenych solaru

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Čtvrtek Leden 12 07:43:39 CET 2023

Je tam sankce cca 1600,- / kW přetoku v měsíci. Ne kWh, ale kW. Přijde
email s upozorněním od ČEZ distribuce. Tolerují 20%, pak přijde to
upozornění. Mě se to stalo 2x v létě o necelou kW, ale jestli to fakt budou
účtovat uvidím až ve finálním zůčtování. Přitom mám povolené přetoky na FVE
5,85kW, trochu jsem to rozšířil a než se vyřešily papíry na to rozšíření,
tak mi to pár dnů v měsíci přeteklo. V ČEZ distribučním portálu je to hezky
vidět po 15-ti minutách, když máte kvadraturní elektroměr s GSM. Všichni mi
taky tvrdili, že to nebudou řešit, ale evidentně to řeší. Jestli to opravdu
proleze do vyúčtování uvidím v březnu.

V okolí vím o jedné instalaci kdy si to chlapec dal na prasáka na střechu a
nic neřešil a dostal flastr. Ale to bylo úplně bez papírů.

Honza Půhoný