Paralelni spojeni ruzne umistenych solaru

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Středa Leden 11 16:59:48 CET 2023

jsou podle přílohy

tzn K na +

Dioda je tam k tomu že když je ve stringu zastíněný panel (nebo jeho část), tak proud z ostatních v serii může protékat.
Viz druhý obrázek

V běžném provozu jsou diody zavřené.

Pavel

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: středa 11. ledna 2023 16:53
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Paralelni spojeni ruzne umistenych solaru

Dobra informace, ja mam furt nejak nejasno, jak jsou ty diody z panelu polarizovany - na + je A a na - je K?
Kdyz ma panel (co ted mam) 144 clanku tvoricich diody v serii, je half cut, takze jsou asi 2 sekce po 72 clancich paralelne a panel dava max 50V, dejme tomu Uf po 0.7V,  tak by iody se otevrely pri 50V a zacly omezovat napeti?  (za uplne tmy)
Co kdyz je trosku svetlo, svod se zlepsi nebo zhorsi nebo nezmeni?

Já mám takto spojené paralelně dokonce odlišné typy panelů. Při rozptýleném světle dávají oboje odpovídající proud, nebo jinak řečeno pokud jednu stranu vypnu, proud druhou se téměř nezmění. Pokud je zcela tma a připojím na panely (nominální napětí stringu je 80V) externí napětí 70V, teče do nich cca 3mA. Takže netvoří zkrat.
Martin Záruba
Mejme A strechu orientovanou na JZ a SV. Napadlo me na obe strany dat dalsi panely, aby jedny fungovaly rano, druhe odpoledne, pri oblacnosti a rozptylenem svetle asi trochu oba. Dalsi mam uz ted 1600Wp na JV a ty budou mit extra MPPT.

Kdyz budu vychazet z toho, ze mi staci, aby fungovala ta lip nasvicena pulka, muzu je propojit paralelne a pripojit na MPPT? Nebo to ten neosviceny bude zkratovat a bude nutno pridat diody? Nebo z toho MPPT zblbne a nejde to takhle?