Promackavaci plechy do klavesnice - PCB layout

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Leden 11 12:18:19 CET 2023

jj, tenhle projekt sleduju, ale jsou tam věci, co mi dost nesedí - kdyby se
to dalo celé narvat do původní krabice, bylo by to super a měl bych dva
doma. Ale jednak je forma všechno, jen ne hezká (a co si budeme namlouvat,
původní TI-5x dýchala luxusem), jednak to má hodně nedomyšlené napájení a
extrémně divný displej a popisy na něm. Autor je geniální, ale kdyby to byl
ochotný přiohnout směrem k původnímu designu, stál bych ve frontě jako
první...

Popravdě mi v hlavě bublá myšlenka, udělat něco podobného - nové železo
(nějaký STM32L4, ESP32 s expandery nebo tak něco), displej buď LEDkový pro
ty šťastlivce, co mají originální nebo ekvivalentní LED displeje (HP
QDSP-6064 atd., případně vícesegmentové HPDL-1414 - mám jich docela dost v
šuplíku), nebo pro ty méně šťastné, ale pohodlnější třeba vhodný OLED (ale
bohužel nevím o žádném červeném - bílý by se třeba taky snesl), v prostoru
pro původní paměťový modul sokl na SD kartu (ne kvůli objemům dat,
samozřejmě, ale pro jednodušší editaci/backup programů a třeba i
import/export z emulátorů), napájení z nějaké "telefonní" 2-3Ah LiPol (tu
chci vnutit i do jedné té mé staré 59 - ta už historickou správnost spňovat
nikdy nebude, takže žádná velká škoda) s dobíjením buď přes USB (do
původního prostoru pro konektor by se nejspíš USB-C vešlo) nebo klidně i
bezdrátově.

Není problém udělat HW, to tady zvládne asi tak 90% lidí z konference včetně
mne, ale naprosto netuším, kdo by do toho programoval ten emulátor - jo, pár
opensourcových se dá na webu najít, takže emulační jádro by asi bylo od koho
a odkud opsat a použít, jenomže to já určitě nedám. Kdyby se toho chtěl
někdo ujmout, nezlobil bych se a určitě bych přispěl na vývoj i finančně -
za to, že bych měl tohle na stole, bych byl ochotný třeba i desítku dát,
jenomže v případě vývoje je to i tak, jako když plivne...

Pavel Kutina