Re: [OT] Přepočet relativní vlhkosti vzduchu podle teploty

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 7 17:57:57 CET 2023

Výměna vlhkosti je žádaná. To je to, o co mi jde.
Výměna teploty je nežádoucí, ale bez rekuperačního výměníku to bohužel
bez toho nejde.
Při rychlém větrání to ale s poklesem teploty naštěstí není tak hrozné.
Ve vzduchu toho tepla moc není, ve srovnání s tepelnou kapacitou stěn a
dalšího materiálu.

Koupil jsem si kondenzační odvlhčovač. Ten ale při nízké teplotě (mám
doma 19-20C) a nízké vlhkosti (mám tam 40-45%) má hodně malou účinnost.
Ale má hodně rychlý vlhkoměr. Reaguje prakticky okamžitě. Na rozdíl od
vlhkoměrů v meteostanicích, které mívají velmi dlouhou časovou konstantu.
No a na tom rychlém vlhkoměru je pěkně vidět, jak při otevření okna
prakticky okamžitě začne klesat relativní vlhkost v bytě.
V době mrazů to jelo dolů fest. Teď když je venku kolem 8C a vysoká
vlhkost už se při větrání projevuje ten pokles jen pomalu.
Od té aplikace si slibuju, že mi bez velkého počítání jednoduše řekne,
jestli z hlediska vlhkosti v dané chvíli má nebo nemá smysl vyvětrat.

PL