[OT] upgrade win7->win10

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Čtvrtek Leden 5 10:34:36 CET 2023

Nejprve bych si udělal zálohu všeho - pro jistotu.

Pak můžete spustit ten upgrade. Pokud vše proběhne jak má zůstane vše
zachováno a bude to fungovat. Dělal jsem to na několika PC a vždy to
proběhlo bez problémů. Tím získáte legální licenci - pokud MS ten
upgrade umožnil je to legální. Pak už můžete ten pc kdykoliv
přeinstalovat i do čistého systému a pc získá ze sítě digitální licenci.
Prostě při instalaci čistého systému když se Vás zeptá na licenční číslo
řeknete že nemáte a instalace si digitální licenci stáhne z internetu.
Otázka je zda už MS ty upgrady nezařízl - naposled jsem to dělal před
cca 2ma lety.

Ten upgrade na z W7 na W10 je nutný právě pro získání té digitální
licence. Pak už servery MS Váš PC znají a při příští instalaci mu
licenční číslo dodají. Prostě zkuste ten upgrade. MS to buď zařízne a
nic se nestane, nebo Vám dá tu digitální licenci a od té chvíle už máte
na PC "přilepenou" legální licenci. Předpokládám že jde o soukromý PC -
u podnikových bych byl opatrnější. Když jsme v podniku přecházeli na W10
byl na to Microsoftem stanovený postup jak digitální licenci získat.

S těmi požadavky na HW to není tak strašné. jsou přibližně podobné jako
u W7. Například teď píšu z PC ve kterém je staré "dvoujádro" Intel(R)
Core(TM)2 Duo CPU T5870 se 4GB RAM a W10 64bit. Kupodivu to nefunguje
vůbec špatně. Nedávno jsem do něj dal SSD a výrazně to ožilo. Ale i
předtím byl na běžnou práci - internet a maily použitelný.

     Martin.