Re: Nacvakávací proudová sonda

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Leden 2 11:56:35 CET 2023

>Vypocty som overil meranim magnetickeho pola okolo vodica a sedelo.
>Nakoniec som integrac rozrezal a nasiel tam male feritove jadro. To
>vysvetlilo, preco integrovany obvod nebol citlivy na externe pole.

Ak by si si dal namahu dokladne precitat datasheet k danemu integracu
(alebo mozno aj nejake prilozene appnoty), tak by si tam s dost velkou
pravdepodobnostou nasiel pojednanie o tom, ako je necitlivy na vonkajsie
magneticke pole, a domyslel si aj bez demontaze, ze tam teda nieco na
diskriminaciu vonkajsieho a vnutorneho magnetickeho pola bude.

Ja som mal opacny problem, ze ta diskriminacia nie je uplne dokonala.
Nasledky boli celkom vtipne (samozrejme to vyustilo do softwaroveho
riesenia, ako inak).

>V tejto suvislosti som hladal aj vhodne hallove sondy. Lebo ved kazdeho
>hned napadne presne tato debilna myslienka, ze pouzi hallovu sondu. Ved
>ta meria magneticke pole. Vsetci to predsa vieme. Aj v skole nam to
>hovorili. Ked sa na to clovek ale naozaj pozre, tak zisti ze: linearne
>hallove sondy/magnetorezistory takmer neexistuju,

Toto bude podobny pripad ako lateralne vykonove MOSFETy.

>su extremne citlive na
>teplotu, vysledok zavisi este aj od napajacieho napatia a miliona
>dalsich parametrov.

Nic, co by sa nedalo riesit softwarovo... ;-)

wek