Re: Automatizce vytápění

Tomáš Urbanec tommypnq na centrum.cz
Pondělí Leden 2 10:47:06 CET 2023

Zdravím,

stejný dotaz jsem pokládal cca před měsícem. Vzhledem k tomu, že jsem
nenašel jednoznačné odpovědi, šel jsem cestou nákupu a průzkumem bojem.

Nejsem programátor a už vůbec se nevyznám v cloudových kouzlech. Co jsem
zatím zjistil, tak Tuya je podle mne prostředí se servery pro jednotlivé
výrobce, kteří si do něj přenášejí vlastní ovladače svých zařízení. Co
tam výrobce nenaprogramuje, to tam není, netuším jestli existuje cesta
nějakého obecného ovladače s nějakou konfigurovatelností. Hledal jsem a
nenašel nějakou cestu, jak pustit Tuyu na PC, kde by člověk čekal lepší
ovladatelnost, přístup k datům a pod.

Konkrétně jsem koupil ty hlavice Immax s bránou a pak jednoduchý spínač
světel, kde přerušením L přívodu k relé a N přívodu ke svorkovnici jsem
z toho udělal ovládatelný bezpotenciálový kontakt pro spínání kotle.

Tyhle hlavice nijak nepodporují ovládání kotle, tedy jako výstupní
veličinu při nastavování akce nelze použít nějaké smysluplné delta mezi
okamžitou a požadovanou teplotou. Lze použít procento otevření hlavice.
Nastavitelnost hlavice úplně neodpovídá návodu, v ručním nastavení je
možnost zap/vyp. PID, v Tuye tu možnost nevidím. Nastavování teploty
hlavice během dne lze pouze po celých stupních, i když web tvrdí po půl
stupni. Taky nelze provést nastavení pro každý den v týdnu zvlášť, pouze
pracovní den a víkend. Půlka parametrů hlavice je pod heslem, které tam
musí obsluha pořád dokola zadávat, heslo je napevno a nelze zrušit/nastavit.

Nijak Tuya/ovladač hlavice nepodporuje vytvořit z dat jakýkoliv graf,
nedejbože s nastavitelnými osami, nebo data jakkoliv stáhnout. Jde pouze
zobrazit průběh teploty za posledních 24hodin a jenom dvě hlavice
zároveň a navíc tam nacpe, aniž by to někdo chtěl, nějakou teplotu z
venku z nějaké nejbližší meteostanice, takže rozlišení měření rázem 00nic.

Takže ovládání kotle v tom asi rozchodím, ale vzhledem k možnostem sw a
jeho kvalitě od toho nelze nic očekávat.

Jinak pro experimenty jsem si pořídil dveřní kontakt, tím se dá pěkně
testovat ovládání, zda to dunguje a ovládat místo kotle třeba žárovku.

  Hezký den a hodně štěstí při experimentech

                        Tomáš Urbanec