VVN vedeni - probijeni

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Únor 25 16:09:58 CET 2023

My jsme provedli měření, kdy se vzalo klubko drátu a vyzkoušely se různé
vzdálenosti od osy vedení a v každé našel směr s nejvyšším výkonem. Bylo
to tak 500 závitů prům. 30 cm.

Závěr byl, že řádově líp vycházel ten drát nataženej kousek směrem ven
od krajního vodiče.

Dá se říct, že při E je nutno dávat pozor na odpálení měřáku, u tý cívky
byl problém vůbec něco naměřit:-)

Ale dodatečně mě napadlo, že už jsme jednou měli problém u toho
klasického pokusu, že měřák nic neukazoval a dráty kopaly ... finální
závěr byl: Špatná poloha přepínače AC/DC:-)
Tak to z cívkou ještě někdy zkusíme znova:-)

Jinak si myslím, že pokud se měří mimo oblast nad kterou je vedení, tak
se na něj dá nahlížet jako na dvoudrátové, kdy jeden je ten blízkej
krajní a druhej je někde mezi zbývajícíma dvěma.

A ještě praktická poznámka k měření proti zemi: Buď si přineseme lahev s
osolenou vodou, kterou se zalévají elektrody, nebo je zaleje dobrovolník
vlastní kapalinou. V druhém případě se při odchodu ustříhne drát a
elektroda zanechá v zemi:-)

PH