VVN vedeni - probijeni

balu balu na k-net.fr
Sobota Únor 25 15:10:42 CET 2023

ked sa uz pytas pridal som tam este par stran.

V pripade VVN vedenia a magnetickej vazby je vypocet az trivialne
jednoduchy, lebo sa v pripade 50 Hz nachadzas vo velmi blizkom poli.
Mozes pouzit vzorove vypocty z fyziky pre magneticke pole okolo
prudovodica a nasledne indukovane napatie v slucke.

Magneticke pole bude ale zdeformovane, lebo sucet prudov cez tri fazy by
mal byt priblizne nula. Ale asi by nebol problem odvodit aj superpoziciu
od troch fazovych vodicov vo velmi blizkom poli.

Takze ked chces "kradnut vykon" na tabore, asi si treba najst miesto,
kde sa prudy najmenej vyrusia. A pouzit slucku, nie len merat voci zemi
(pode), ta je malo vodiva. Ak budem mat v lete studentov, tak si to
mozeme vyskusat :-)

b.