VVN vedeni - probijeni

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Únor 25 11:31:37 CET 2023

Na střední jsme to označovali jako "suchý výboj", protože to nejvíc
rámusí za suchého dne. Wikina to označuje za "tichý výboj", což se mi
nelíbí, protože to rámusí dost. Správně se to jmenuje Korona, ale to se
špatně gůglí. Poslední 3 roky čím dál hůř:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kor%C3%B3na_(elektrotechnika)

Prostě elektron nevybere zatáčku a uvolní se z drátu. Elektromagnetické
pole je v prostoru tak velké, že ty se pak stáváš jednou deskou
kondenzátoru, tvoje kolo je druhou deskou. Když jste dost dlouho "od
sebe", tak si proti sobě vytvoříte dost velkej náboj. Dotkneš se,
zkratuješ, tak se vybiješ.

P.S. Pokud by jsi na tom kole pokračoval cca 5km, tak dojedeš ke
tlustoproudé střední škole, kterou jsem přehlížel, ale zrovna tohle se
tam dost řešilo.
P.P.S. Tu školu jsem ignoroval protože jsem chodil na jinou, vzdálenou
40 km stejným směrem a to už byl jinej okres, takže "honorace" :)
P.P.P.S. dnes jsem relokovaný a mám pro tyto hry nová místa:
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9heJLxXYsI9hSM85xy&ud=50%C2%B00%2713.863%22N%2C%2014%C2%B037%2725.866%22E&ud=50%C2%B00%2743.055%22N%2C%2014%C2%B032%2710.435%22E&x=14.5358726&y=50.0114995&z=18&base=ophoto