Overeni presnosti vlhkomeru

Petr Stehlik petr.stehlik na atlas.cz
Středa Únor 22 19:26:27 CET 2023

Kalibrace vlhkosti je taková alchimie. Pokud se vám podařilo dosáhnout
opakovatelnosti kalibrace cca 2-5%, tak gratuluji.

Vlhkost vytvořená pomocí soli je závislá na teplotě a tlaku, ale je to
asi to nejlepší z dostupného. Skoro 0% RH se dá dosáhnout pomocí
vypouštění stlačeného vzduchu z tlakové láhve, ale senzory nemají moc
rády tak nízkou vlhkost, pomalu se vracejí na pracovní rozsah, proto je
lepší vybrat nějakou sůl co vyrobí cca 20%.

Pořiďte nebo vyrobte si nějaký psychometr, asmanův..., to je ta správná
zábava to kalibrovat a porovnávat s různými čidly.

Petr