Overeni presnosti vlhkomeru

Ales Filip nostromo na khnet.info
Úterý Únor 21 22:51:50 CET 2023

Dobrý den,

Sůl musí být v takovém stavu, že ti nad ní nesmí stát voda. To znamená, že
"hladina" nebude vodorovná, ale budou tam kopce a krátery. To je ta správná
hustota. Potom je potřeba to nechat ustálit uzavřené s čidlem alespoň 24
hodin. Testoval jsem takto spoustu čidel, a to, co bylo koupené u Farnella
se opravdu ustálilo někde na 74 - 76%. Sůl jsem používal normální
kuchyňskou, a vzhledem k časovému rozmezí testů byla vždycky jiná. Prostě,
co bylo zrovna v kuchyni.

V podstatě srovnávat různá čidla vlhkosti v otevřeném prostoru ani nejde.
Že by sis dal 5 různých čidel vedle sebe na stůl v dílně, a srovnával
jestli ukazují stejně je nesmysl. Každé čidlo má jinou reakční dobu,
jednomu trvá pár vteřin,  než "vyschne", a jinému par desítek minut. Potom
stačí malý závan vzduchu, a každé čidlo ukazuje něco jiného,  a ty potom
nevíš,  co je pravda :-(

S pozdravem,
--
 Ales Filip