Re: [OT] Datová schránka a marketingové kecy

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Únor 21 20:57:25 CET 2023

Já k tomu přistupuji takto:
Mail nahradi běžnél dopisy.
Datová schránka nahradila úřední dopisy.

Z hlediska mě, jako uživatele je to tedy tak, že místo otevírání obálky
a rozbalování papíru jen klikám na mail, nebo mačkám šipku dolů, když
chci číst další.
No a samozřejmě očekávám, že totéž bude dělat datová schránka.

Jenže datová schránka se z nějakého důvodu chová, jako kdyby v té obálce
byla krabička s filmem a ten se musel vložit do prohlížečky.

Technicky vzato přeci nic nebrání tomu, aby výpis
zaplacených/nezaplacených položek, který obsahuje jen text, jako kdyby
byl napsaný na stroji, byl plaintext v txt souboru a ten byl řádně
autorizován. No a takový txt soubor by z hlediska uživatele měl fungovat
jako tělo mailu, tedy by se měl rovnou objevit při kliknutí na záhlaví
zprávy. Úplně stejně, jako normální mail.

Pokud tiskem PDF nezískám nic užitečného, dále to jen zvyšuje absurditu
toho řešení. Proč mi posílají tisknutelné PDF, zbytečně rozdělené na
stránky, když mi ta tisknutelnost k ničemuj není?

PH