Overeni presnosti vlhkomeru

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Úterý Únor 21 20:40:08 CET 2023

Prave, ze prakticky neuplatnuje, viz napr. tabulka zde:
https://www.engineeringtoolbox.com/salt-humidity-d_1887.html Neboli
(prudke) vykyvy teploty by se nejspis projevily, ale ona si to ta sul
dorovna, kdyz ma cas (proto se pro tu kalibraci doporucuje nechat to 12-24h
tusim (nekde jsem videl 6-12, nekde zas az 36h). Kazdopadne v relativne
ustalene teplote kolem 20st se to behem prvnich 4h dostalo zhruba 45% ->
65-68%, pak uz to lezlo hoooooodne pomalu.
Mne se tam velmi libi natrium chloride (NaCl) a sodium chloride (NaCl).
Co jsem nekde videl, tak jedno je snad 'chemicky cista NaCl', kdezto to
druhe je sul (NaCl) coby normalni prirodni nerost. Bez zaruky!
BR,
Marek