Re: [OT] Datová schránka a marketingové kecy

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 21 19:17:53 CET 2023

Dne 21.2.2023 v 18:46 Admin HWnews napsal(a):

> Me to prijde normalni, protoze prijem zpravy je pasivni
> ukon...nemuzete ho ovlivnit a to sdeleni rika, ze vam nevzniknou zadne
> naklady pokud vam nekdo neco bude posilat.

Dovolím si připomenout záměr mého původního postu. "Vyzdvihnout"
marketingovou kvalitu daného oznámení.
Napsat, že je příjem zdarma, je samozřejmě OK.
Ale už není OK k tomu nenapsat, že odeslání je zpoplatněno.
Jak říká úsloví "největší lež je zveřejnění jen části informace".

Stejně tak to s "neomezeností" schránky.
Pokud omezuji velikost odeslané zprávy, a pokud zprávy po 3 měsících
mažu, tak se "neomezenosti" dosahuje celkem snadno, že.

> Cekal bych, ze nekdo v konferenci zamerene na elektroniku bude znat
> naprosto presne.

Ne, nevím to. Tedy neznám ten zásadní a diametrální rozdíl.
Pokud Vy ho znáte a popíšete, budu rád.
Ne to, že zpráva v Datové schránce je považována za dokument. To je dáno
statusem, který tomu byl přiřazen a proto to provozuje státem řízení firma.
Ale v čem je technický rozdíl.
Myslím to vážně, ne jako rýpání.

Já to vidím tak, že jediný zásadní rozdíl je na začátku, kdy se vyžaduje
jednoznačné ověření identity uživatele dané schránky.
Vše další už je jen variace na nějaký systém přenosu poštovních zpráv. S
nějakým webovým rozhraním. Zde už žádný principiální rozdíl od běžného
mailu nevidím.
A mimochodem stejnou zaručitelnost poskytuje třeba bankovní identita
nebo MojeID. A bezplatně jak ze strany klienta, tak zřejmě i státu.

Pokud jde o nějakou zaručitelnost, tak to asi něco stojí. Ale to stojí i
u spousty jiných systémů. Kdo programuje něco, kde jde třeba o peníze,
to zná velmi dobře.
Mám mail na volny.cz už mraky let. Hned od jejich vzniku se jménem
"volný", které mi bylo právě pro své pojmenování sympatické.
Za celou tu dobu si nepamatuji žádný výpadek služby nebo ztrátu nějakého
maily.
Datovou schránku provozuji mnohem kratší dobu. Ale za tu dobu bylo
výpadků už několik, i když předem oznámených. Například přes přelom
roku, zřejmě v souvislosti se zřizováním povinných schránek pro OSVČ,
byl výpadek několik dnů. A to zrovna na přelomu roku může být pro někoho
dost nepříjemné, protože spousta věcí má termín právě dokonce roku.

> Vsechno neco stoji. Ve vasem pocitaci take behaji jenom
> elektrony...presto vas jeho porizeni neco stalo. Zpoplatneni zpravy ma
> mimochodem i regulacni charakter...kdyz se kouknete co ma 95% populace
> v mailech.

Ano, můj počítač něco stál. Ale za to, že na něm pak píšu třeba tento
mail, za to už dodavateli platit nemusím.
HW pro Datové schránky bohatě zaplatil stát. A přispívá průběžně i "na
elektriku".

PL