Re: {MECH} Odstraňování šroubů

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Únor 19 00:41:51 CET 2023

Jednomu mému kolegovi se podařilo ukroutit šroub na konci distančního
sloupku s M2.5. Ocelový. V hliníkovém panelu. (Jde to překvapivě snadno,
také už jsem měl tu čest, ale já měl kliku a zbytek šel vytočit.). Druhý
kolega se nabídnul, že to odvrtá.

Bude to velice napínavá činnost, především z pozice nezúčastněného
pozorovatele - co vím, tak to zatím ještě nikdy nezkoušel, ale už o tom
často a velice zasvěceně mluvil, takže se těším, jak si dám kávičku a budu
tu akci z povzdálí sledovat :)

Ne, to není škodolibost, jen mne zmíněný kolega dostal tím frajerským
prohlášením "hoď mi to na stůl, já ti to odvrtám, to je v pohodě, to pude."

(Trochu pakárna je, že ten panel fakt potřebujeme zachránit a až to kolega
rozreje, tak to půjde ještě hůř - a na tyhle rozměry vytahováky běžně
nejsou. Nu, uvidíme - podle mne to skončí odvrtáním na výrazně větší průměr
a vsazením-vlepením vložky s M5-M6, do které se pak už ten M2.5 závit dá
celkem snadno vykrouhat.)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Tomáš Mádr
To: HW-news
Sent: Saturday, February 18, 2023 10:41 PM
Subject: Re: {MECH} Odstraňování šroubů

To je jedna možnost, druhá je navrtat díru a naklepnout do ní torx, třetí
vrtat vrtákem pro levé otáčky, tam se občas povede zbytek šroubu vyšroubovat
přímo při vrtání, další vyklepat důlčíkem a nebo navařit na zbytek šroubu
matku a vytočit ještě za tepla. Pokud je dobrej přístup a pevné ruce, tak se
dá šroub jenom odvrtat v celé délce i bez poškození závitu, nebo převrtat na
větší závit nebo opravnou vložku Helicoil.
Volba metody je o zkušenostech a možnostech.
Tomáš OK2MTM