fyzici... povzdych na skoro piatok

Pátek Únor 17 19:00:41 CET 2023

Ono i když je všechno udělané dobře, tak to taky vyzařuje a nedá se s
tím asi nic moc dělat. Mám bohaté zkušenosti s DCF přijímačena.

Zákazník má vícepatrovou budovu v centru Prahy. Když začínali, pověsili
všude na chodby DCF hodiny a prý se signálem nebyl problém. Pak tam
postupně začali tahat kabely, UTP i jiné. Hodiny sice šly, ale po
vypnutí elektřiny se znova místo řádově minut synchronizovaly víc jak týden.

Pak jsem přišel s "měřícím přijímačem" (takový lepší indikátor signálu)
a začal jsem hledat ve stropech místo, kde by to ještě trochu fungovalo.
I když jsem tam dával přijímače s vyšší selektivitou (dvoukrystalový
filtr místo jednokrystalového), bylo problém nějaký signál najít a i tak
se přijímač synchronizoval třeba i půl hodiny. A to si na rozdíl od těch
původních umí poskládat zachycené části telegramu z různých minut.
Nechápu, že datové sítě (UTP kabely) se symetrickým dvoudrátem, na obou
koncích oddělené trafem a s rychlostí 10 nebo 100 Mbit/s, dokážou tak
rušit okolo 100 KHz.

Anděl