fyzici... povzdych na skoro piatok

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 17 10:53:01 CET 2023

To s tym nesuvisi.

DSub aj miniDIN su kvalitne a prekvapivo robustne konektory pri normalnom
pouziti. My ich nepouzivame normalne, a pri tom nenormalnom pouziti sa DIN
ukazuju ako este robustnejsie. Nie nahodou.

V PC boli nahradene z inych dovodov (jednak rozmerovych (laptopy), druhak
kvoli preruseniu kontinuity a prechodu na "novsie, lepsie").
Paralelny a seriovy port je dodnes DSub, akurat su v PC zriedkavost.

> navíc ten minidin z GMka měl sice
> stejné piny, ale jiný mechanický klíč,

Tych miniDINov je vela druhov; presnejsie povedane, niektore firmy si
nechavali robit u konektorarov konektory pripominajuce miniDINy, t.j. s
rovnakymi vonkajsimi rozmermi, rovnakymi pinmi/dutinkami, ale s inym
mechanickym rozlozenim pinov a inymi klucmi nez su tie v tej skutocnej
DIN.

Je to podobne ako konektory, ktore sa podobaju na miniUSB/mikroUSB ale maju
trebars o dva piny viac. Mam taky vo fotoaparate.

(Na tomto mieste, ak by som hovoril so synmi, tak dodam, "hm, fotoaparat,
ako by som Ti to vysvetlil..." naco oni odpovedia nieco ako "... ja viem,
je to nieco co sa pouzivalo v suvislosti s lovenim dinosaurov." Je to taka
hra, ktoru hrame vzdy, ked sa spomenie starsia uz nepouzivana technika,
napr. magnetofon, disketa apod.)

wek